Menü

Nincs termék a kosárban

HU | EN

Laposa Birtok

Szőlőültetvények a híres bazalthegyeken, hagyományos és korszerű borászat, egy birtok és sok-sok gasztronómiai élmény a beach foodtól a modern bisztró konyháig. Birtokunk mára Badacsony egyik legkedveltebb borászatává vált, büszkék vagyunk rá, hogy borainkkal megmutathatjuk a borvidék minden ízét és értékét.

Borászatunk alapvetően tradicionális, helyi szőlőfajtákkal foglalkozik, amelyek a vulkanikus eredetű tanúhegyek legjobb területein teremnek. A borok köré épültek a vendéglátóhelyek, ahol a kóstolók mellett izgalmas ízekkel és programokkal várunk minden Badacsonyba látogatót egész évben. Badacsony központjában, a Hableányban karnyújtásnyira készülnek a borok a látványborászatban, ahol a tartálytérben túra közben mutatjuk be a borkészítés fázisait – a pincében már pezsgőüzem is helyet kapott. A Laposa Birtok teraszán a Badacsony oldalában kóstolás közben a legszebb balatoni panoráma tárul eléd.

Fontosnak tartjuk, hogy Badacsonyt és a Badacsonyi borvidéket megismertessük a világgal. Helyben pedig szeretnénk közösséget építeni, átörökíthető értékeket teremteni, időtálló beruházásokat létrehozni és hosszú távú szemléletet kialakítani – gazdasági szempontból is. Olyan fenntartható fejlődésre törekszünk, amely összhangban van a természet ritmusával. Fontos célunk, hogy igazi életpályamodellt biztosítsunk a helyi fiatalok számára, megmutatva azt, hogy vidéken is lehet boldogulni.

Pincészetünkben alapvetően fehérborokat készítünk. A Badacsonyi borvidékre jellemző, tradicionális, helyi szőlőfajtákkal dolgozunk. Évente körülbelül 600 000 palack bort készítünk, főbb fajtáink az Olaszrizling, a Rajnai rizling, a Szürkebarát, a Kéknyelű, a Furmint és a Juhfark. Vannak hosszan érlelt, hordós, dűlőválogatott tételeink, és vannak friss, reduktív boraink is, minden alkalomra találsz megfelelő kíséretet.

Fedezd fel a Laposa Birtok borainak teljes választékát és vásárolj a webshopban!

Borainkban – amelyeknek intenzitását és tisztaságát korszerű technológiák alkalmazása adja – igyekszünk megmutatni a bazalthegyek minden szépségét. Alaptételeink (Friss, Illatos és Rosé) gyümölcsösebbek, könnyedebbek, míg komolyabb borainknál hangsúlyosabban van jelen a termőhelyre jellemző ásványosság, amely minden esetben eleganciával párosul.

A borkészítésnél a könnyedségbe zárt komplexitásra törekszünk: a borokban legyen benne minden íz, legyenek jó ivásúak, mutassák meg a termőhely és a fajta jellegzetességeit– vigyázunk azonban arra, hogy ne legyenek hivalkodók és túlzók.

Minden 1978-ban kezdődött a Balaton-felvidéken – egészen pontosan egy vonaton, amelyen a szüleink találkoztak. Nem sokkal később, még ugyanabban az évben megtörtént a házasságkötés is, a Hableány épületében, mely ma birtokunk központja. Így egyesült hát a budapesti „kádár” Laposa család és a badacsonyi „szőlőműves” Barabás család. Szüleink nászajándékba egy kis présházat kaptak a Balaton-felvidéken, ahol később egyre több és több időt töltöttünk mindannyian.

A borászat már a ’90-es évek elejétől bővülni kezdett. Édesapánk remek érzékkel választotta ki a legjobb területeket a Badacsonyi borvidéken, így Badacsonyban, a Csobáncon és a Köves-hegyen vannak a legnagyobb parcelláink. A mai napig az akkor vásárolt területek adják a Laposa Birtok gerincét, amely mára 40 hektárosra nőtt.

Nem a klasszikus történetet jártuk be, mi Budapestről költöztünk vidékre. Nem nehéz beleszeretni ebbe a tájba... Lehet, hogy a messziről jött ember tud csak igazán lokálpatriótává válni?! Hiszünk abban, hogy a természeti és gazdasági egyensúlyt fenn lehet tartani közvetlen környezetünkben. Ezért vásároljuk helyi termelőktől a régióban megtermelt alapanyagokat, a szezonalitást szem előtt tartva. Ezért álmodunk évről évre valami újat, egy helyet, ahova mi is szívesen járunk, ezért szervezünk programokat, melyeken szívesen részt veszünk, építjük és fejlesztjük Badacsonyt, mert itt a jövőnk.

Bence

Fedezd fel Badacsonyt!

Badacsony Magyarország ékszerdoboza, és ezt szeretnénk minél többeknek megmutatni. Hisszük, hogy ez a világ egyik legszebb szeglete, a Balaton partján. Található itt: tanúhegy, kőtenger, túraút, kilátó, kápolna, templom, és persze a pince mélyén izgalmasabbnál izgalmasabb fehérborok: Olaszrizling, Szürkebarát, Kéknyelű... A Hableány Badacsony központjában van, közel a strand, a kikötő, az Egry József Emlékmúzeum. Itt vezetett pincelátogatással és borkóstolóval betekintést nyerhetünk a borkészítés folyamataiba. Innen a hegyre indulva a Római út és Kisfaludy út sarkán található kedvenc laza helyünk, a frissTerasz, amely mára Badacsony központi szórakozóhelyévé nőtte ki magát. Street food konyhával, Laposa borokkal és a legnagyobb bulikkal teszik izgalmassá az egész nyarat. Továbbhaladva a Laposa Borteraszunkra érkezünk, a régi Bogyay birtokra, amely a hegy oldalában, félúton a hegy csúcsa felé várja a vendégeket. Innen séta távolság az összes nevezetesség, a Kisfaludy-ház, a Szegedy Róza ház, a Rózsakő, a Ranolder kereszt, a kék túra badacsonyi szakasza, vagy a Kisfaludy kilátó. Az Északi part nevezetességei is könnyen elérhetőek, mint a Tapolcai tavasbarlang, a Káli-medence, a Káptalantóti piac, a Csobánc és a Szigligeti Vár.

LAPOSA BORTERASZ
8261 Badacsony, Bogyay Lajos u. 1.
GPS koordináták: É 46.79241° x K 17.49313°
Útvonaltervezés

BORÁSZAT / HABLEÁNY ÉTTEREM
8261 Badacsony, Park u. 26.